torsdag 15. januar 2009

DRILLO FOR SVARTE!

Et lite bilde, men med stor tyngde. Det viser en stolt landslagstrener rett etter Kjetil Rekdal putta inn straffen som gav oss 2-1 mot Brasil. Vi har enda ikke tapt en eneste kamp mot det laget som blir ansett som verdens beste lag hos de aller fleste.

Dette blir et kort blogginnlegg. Et spenningens blogginnlegg. Et kamprop for nostalgien. Et håpets innlegg.

Drillo er tilbake
Drillo er tilbake som landslagstrener! I første omgang kun for 3 kamper, så svært midlertidig - men går det bra så kan det være det blir mer. Drillo er såklart med på slike noter, og signaliserer at han tror det finnes god mulighet for at Norge skal bli blant topp10 igjen.

Delte meninger
Blant leserne på både Dagbladet og VG er det relativt jevnt blant de 20-30 000 som har gitt stemmer - ca 50% av de stemmende har tro på Drillo, resten har ikke. Kjetil Rekdal er blant profilene som stemmer imot, og sier at det blir som å gå tilbake i tid. Bohinen, Leonhardsen og Thorstvedt er positive, og det sier en del - ettersom de kjenner ham nokså godt.

Spenning!
Dette blir utrolig spennende, og jeg krysser fingrene for deg - min barndomshelt! Nå er min interesse for fotball svunnen, men på samme måte som Myggens tilbakevending til Start kan Drillos retur til det norske landslaget vekke interessen i meg.

Ettermæle
Min første tanke var "håper han ikke ødelegger Drillo-navnet", og flopper helt. Taper alle kampene, og spiller elendig taktisk. Det bryr han seg visstnok ikke noe om, han vil bare gjøre sitt beste for å redde Norge ut av en trenerknipe og få landslaget på støvlene igjen.

Hva tror du da?
Helt eller idiot? Ødelegge eller gjenoppbygge? Bra eller dårlig?

Jeg er for! :D

1 eksterne tanker:

Lars Frøsland sa...

Et genialt trekk!

Åge Hareide er egentlig en veldig god trener / manager, men dessverre klarte han ikke få ut potensialet i de norske spillerne. Drillo har nødvendig erfaring, samt han er en av norges mest respekterte trenere, speseilt i landslagsammenheng!

Heia Norge!

om bloggen

Dette er ment å være en blogg hvor jeg skal dele mine meninger, og forhåpentligvis provosere litt :P Dersom du syns noe av det jeg skriver gir mening, eller absolutt ikke, si gjerne ifra :)

Håper jeg kan være litt ironisk, litt poetisk, litt humoristisk og litt saklig, alt etter når situasjonen krever de forskjellige tilnærmelsene :)