torsdag 8. januar 2009

Bloggflytte - HJELP! :D

Vel, da har tiden kommet for å tenke litt på å migrere bloggen over til et eget domene. Noen av dere har kanskje fått med dere at debatten i forrige innlegg inneholdt litt om det, men hvis ikke så er ikke det noe problem.

Tanken er iallefall at jeg nå tenker på å flytte bloggen over til Wordpress, og samtidig til et eget domene. Det er her jeg trenger din hjelp!

For hva skal bloggen hete, og hva skal domenet være?

Jeg har tenkt mye på det, og selv om jeg egentlig har lyst å beholde navnet, så er kanskje www.confusicus.com litt vanskelig å huske? Jeg innser jo at de fleste vil enten blogrolle eller gå inn på bloggen via en annen blogg, men allikevel hadde det vært greit å ha en adresse det er lett å huske.

Og til alle frekkiser som ville foreslått www.kverulanten.com, kan jeg med glede og entusiasme røpe at den adressen allerede er opptatt ;)

Men seriøst - jeg blogger om alt mulig forskjellig (liker jeg å tro iallefall), og i flere former. Hva er et passende navn på en slik blogg? De som syns nåværende navn er bra, er naturligvis velkommen til å si det også, men jeg setter veldig pris på andre gode forslag.

Så - dagens utfordring:
Hva kan bloggen min hete, og hva kan adressen være?

15 eksterne tanker:

Spire sa...

Jeg for min del, husker bloggen som confusicus, noe jeg tror de fleste her også gjør. Å bytte til noe annet navn vil kanskje bli like rotete som å huske dette gamle?

Line sa...

Jeg stemmer også for det uoppfinnsomme forslaget at den bare fortsetter å hete confusicus...
Tror jeg :D

Samuel sa...

Spire:
Hehe, godt mulig du har rett i det...

Samuel sa...

Line:
OI jøss, samtidigkommentar er sjeldent :P

Hehe, ikke verst at du sneik deg inn foran meg allikevel!

Line sa...

Hehe, jeg vant! :)

Anonym sa...

Du er blitt kjent under pseudonymet Confusius, så det mest logiske ville være confusius.com. Jeg syns absolutt du skal gå over til wordpress med det domenet. Jeg stiller meg behjelpelig om det skulle være noe, i løpet av året jeg har brukt wordpress har jeg lært meg en god del om wordpress.

Anonym sa...

Bare kall den confuscius, ser ikke noe problem i det

Ari sa...

PenIsland.no?


eller kanskje bare confusicus.no;)
- selv om det kan være vanskelig å huske...

Du kunne ha kjøpt to domener. SamuelsBlogg.no som forwarder til Confusicus.no

Anonym sa...

Jeg synes også du skal beholde gammelt navn.

Med mindre du prøver å skjule deg for noen da..

Lars Frøsland sa...

Jeg stemmer for confusicus.com, funker helt topp.

Anonym sa...

jeg stemmer for www.den-hoppende-livsglade-gledesspredende-flortende-kickassmango-blogg.com
;)

Samuel sa...

Line:
Hehe, ja, du gjorde visst det :P

Joakim:
Det setter jeg veldig pris på, skal ikke se bort fra at jeg skrivet en gråtende bloggkommentar til deg om hvor frustrert jeg er over WordPress ;)

Men takk for din stemme, ser ut til at de fleste er enige...

Erland:
Virker som om det er en enighet om dette ja. :)

Ari:
.no skjer nok ikke, siden jeg da må ha et firma - men det er ikke dumt med to domener. Tror ikke jeg gidder allikevel, det blir med ett. De fleste besøker jo som nevnt bloggen via en link eller noe slikt uansett :)

Anonym:
Hehe, det var en delvis lite gjennomtenkt antakelse siden jeg tross alt diskuterer navnebyttet her på bloggen og vil annonsere byttet her også ;)

Lars Frøsland:
Thanx :)

CrimsonK:
WE HAVE A WINNER!

Eller bare www.kickassmango.com ;)

Anonym sa...

Det er bare å skrike ut Samuel, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Ser frem til å se confusius v.2.0;)

Anonym sa...

Vi har et godt forslag her vi..

Men det passer seg nok ikke for publisering.

Samuel sa...

Ser ut til at det etter hvert vil bli www.confusicus.com da :)

Takk for alle gode forslag ;)

om bloggen

Dette er ment å være en blogg hvor jeg skal dele mine meninger, og forhåpentligvis provosere litt :P Dersom du syns noe av det jeg skriver gir mening, eller absolutt ikke, si gjerne ifra :)

Håper jeg kan være litt ironisk, litt poetisk, litt humoristisk og litt saklig, alt etter når situasjonen krever de forskjellige tilnærmelsene :)