tirsdag 4. november 2008

Jeg har en drøm

jeg har en drøm...


UIMOTSTÅELIG
uoppnåelig...


drømmen
er
virkelig..


UFATTELIG...


drømmen
er
min...

17 eksterne tanker:

Anonym sa...

Og nå er jeg veldig nysgjerrig :P

rockekua sa...

Drømmer er viktig! Alle har vel en drøm, tror jeg... Jeg har også en drøm, og det er godt å ha en drøm man kan klamre seg fast til når ting ikke er så greit. Drømmen kan ingen ta fra deg, for den er DIN og ingen andre sin!
Ta vare på drømmen din!

Anonym sa...

Er drømmen din hemmelig?

Samuel sa...

@ rockekua:
Ingen kan ta fra noen drømmen, men håpet om å oppnå drømmen kan bli tatt fra en.

@ anonym #1 og #2:
Jeg er også veldig nysgjerrig... På hvem du er. Å stille et slikt spørsmål med hemmelig identitet virker litt selvmotsigende?

tha pirat queen sa...

I have a dream, a fantasy
To help me through reality
And my destination makes it worth the while
Pushing through the darkness still another mile
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
Ill cross the stream - I have a dream

Ingerine sa...

Yay! ABBA! :) Evt..snakka vi Westlife her, Helene?

"Jeg har en drøm om å komme hjem.."?

No lure ej også veldi. Ka drømmen din e? Kan ikkje berre hive ut slike store ord uten å komme med ei grundig utgreiing!

Spire sa...

Abba som har den...

Anywhoo, ble skakkredd her, Samuel. Trodde du hadde fått tak i stilen min jeg skrev til jul i tiende klasse. Samme tittel og alt.
Så da ble jeg veeeldig letta når jeg så det var noe annet:D

rockekua sa...

Det har du helt rett i...
Men det er viktig å prøve å holde håpet oppe, ikke la noen ødelegge det. Hvis ikke noe skjer med deg som gjør at drømmen er umulig å oppnå. F.eks. hvis du vil bli sanger og mister stemmen for resten av livet. HOLD FAST PÅ DRØMMEN MIN! ikke la andre gjøre slik at du mister håpet!

Anonym sa...

Ønsker fra hele mitt hjerte at din drøm en dag går i oppfyllelse, Samuel =)

Anonym sa...

Ååwh. <3 Fin tekst, Samuel..

Drømmer er fantastiske. Kanskje til og med mer fantastiske når de ikke er blitt virkelighet? Det å akseptere at de ikke behøver å gå i oppfyllelse, er kanskje en drøm i seg selv. Kanskje umulig.

Jeg håper du får det beste av det beste, uansett om det inkluderer at drømmen din går i oppfyllelse eller ikke. Det fortjener du.

I am out of my mind.
Throwing a line out to sea.
To see if I can catch a dream.
[PanicAtTheDisco]

Line sa...

Vil du utdype blogginnlegget ditt noe mer kanskje...?

Anonym sa...

Nydelig..

Samuel sa...

@ tha pirat queen:
Interessant ;) Hehe

@ Ingerine:
Vel, er det ikke det som er din taktikk? Masse ord, store ord, store tanker, sterke verdier - uten forklaring?

;)

@ Spire:
Takk atter en gang for en svært relevant og saklig kommentar :P Hvordan skulle jeg liksom få tak i stilen du skrev til jul i tiende klasse? Samme tittel og alt? Vil det si at teksten er lik også?

Godt å høre at du ble letta. "Jeg har en drøm" er for øvrig en utrolig vanlig formulering.

@ rockekua:
Skal jeg holde fast på drømmen din?

Tror det er viktig å forholde seg til drømmer som de er i mange tilfeller - nettopp uoppnåelige. At drømmer kan være drømmer nettopp fordi de er drømmer, ikke reelle?

Andre ganger skal det kjempes for å trosse mangelen på håp.

Hvordan vite hva som er hva? Kanskje umulig...

@ Kille:
Takk, og det samme til deg om dine drømmer!

@ Frøken Suse:
Drømmer er jo drømmer, dermed vil de kanskje per definisjon alltid være bedre enn virkeligheten. Men hva om man oppdager en potensiell virkelighet som føles som en drøm nettopp fordi den er så fantastisk?

@ Line:
Hehe, beklager - men de få gangene jeg tillater meg å si noe i diktform er det jo en grunn til det - og det er nettopp at ordene som står beskriver det slik jeg ønsker å beskrive det.

Alternativene kunne vært at jeg
a) Forklarte det jeg mente med tankene, noe som ville ta fokus bort fra poesien og over på saken.
b) Forklarte at jeg bare plutselig fikk noen tanker, og skrev dem ned mens jeg hadde dem - noe som ville tatt verdien bort fra poesien.

Så jeg tror jeg lar spørsmålene om utdypning ligge; en poet røper vel ikke tolkningen?

;)

@ Ditte:
Takk *ydmyk*

Line sa...

Du ska få sleppa ;)

Spire sa...

Samuel:

Jo, fordi jeg har faktisk vist den til deg en gang;)

og ja, jeg har det med å være saklig! :D

Elise Kristine sa...

Så poetisk...

Ingerine sa...

Samuel:

Auch! Kjenne den svei litt..
Men joda, d e min taktikk,
and I'm sticking with it :p
So om ej skal slippe å forklare,
so skal vel du også få lov..

Men d skal du ha,
flott var d :)

om bloggen

Dette er ment å være en blogg hvor jeg skal dele mine meninger, og forhåpentligvis provosere litt :P Dersom du syns noe av det jeg skriver gir mening, eller absolutt ikke, si gjerne ifra :)

Håper jeg kan være litt ironisk, litt poetisk, litt humoristisk og litt saklig, alt etter når situasjonen krever de forskjellige tilnærmelsene :)