torsdag 27. november 2008

Du er verdig...

Jeg spurte om jeg fikk lov til å publisere sangen på bloggen etter jeg skrev om den i forrige post, og jeg fikk et ydmykt ja. Det er denne sangen min første tale ble skrevet ut ifra. Lytt og nyt, det er virkelig en vakker sang skrevet av Eli Anne.






Gud Du er den eneste som er konge på vår jord
Alt Du skaper det omgir oss, i Ditt hjerte får vi bo
Hos Deg kan vi hvile oss, vi kan gråte, juble, le
Du vil velsigne og gi fred.

Gud Du eier all lovsang,
Du er hellig Du er ren
Mine synder ble vasket bort, mens Du var den som led
Er jeg verdig den kjærlighet med de feilene jeg gjør
Gud jeg spør, er jeg verdig?

Min verdighet, takknemlighet, min kjærlighet.Til Deg Gud

Gud Du eier all lovsang
Du er hellig Du er ren
Mine synder ble vasket bort, mens Du var den som led
Er jeg verdig den kjærlighet med de feilene jeg gjør
Du har sagt
jeg er verdig

33 eksterne tanker:

Anonym sa...

Nyyydelig sang! =)

Line sa...

Enig! Du e flink, Eli Anne :)

Lars Frøsland sa...

Kjempefin sang!

Stemme, melodi, tekst, pianospill, arrangement - alt var vakkert.

Anonym sa...

kjempebra, Eli Anne! får helt frysninger på ryggen, jeg... fordi det er så fint å høre på, liksom..;)
mange klemmer fra Maren (:

Anonym sa...

Skikkelig bra. syns det mellomspillet var helt magisk. og for en god tekst. Håper den blir å synge på ungdomsmøter framover :)
-A

malena sa...

Sååå nydelig sang Eli-Anne, den talte rett til hjertet mitt, og eg kjente en liten klump i halsen, takk for at eg fekk høyre den, du er god!!

Anonym sa...

SÅ fin sang Eli-Anne!likte teksten å melodien utruli godt! likte veldi godt slutten, me treng å bli minna på at me e verdi av å t:)! d va en NyyydeliG sang!:D

Fru Irene, ho pene sa...

Vakkert! Frysninger her i gården også! :) Skikkelig imponerende tekst. Og så fint som du synger! :D

Elise sa...

Kjempe fin sang, kjempe fin stemme og nydelig spillt :D

- Elise

Anonym sa...

Først en tårer - så et smil..
Helt nydelig Eli Anne ;)

Anonym sa...

Ååå nå savner vi deg SKIKKELIG!! Vi trenger å se deg snart. Utrolig fin sang! Du må syngde den for oss en dag!

Anonym sa...

eli anne, kjære! du er og blir nydelig! din glede kan virkelig føles i denne sangen, og jeg blir glad når jeg hører den! jeg elsker pianospillet på introen her! nydelig! du har virkelig skapt noe vakkert her ;) jeg gleder meg til å hør mer! :D

gigantisk klem fra meg ;)

Mari sa...

Eli Anne! Hva skal jeg si? Mye er sagt allerede. En utrolig fin sang. Du blir virkelig brukt av Gud, og det er gøy å høre. Gleder meg til å høre de andre sangene også. Veldig fin tekst. Ikke noe klisjesang du bare synger for å synge, men man tenker virkelig over teksten. Den var ærlig og VAKKER! Og pianospillet også!

Savner ditt blide åsyn! stor klem!

rockekua sa...

oj, oj, oj... dette blir nesten litt mye for meg!
Tusen takk til alle dere som liker sangen, men ALL ÆRE TIL GUD!
Det er han som skal ha æren, fordi han bruker meg til å lage sangene jeg lager, uten han hadde det ikke blitt mye sanger skal jeg si dere! Så egentlig var det Han som skulle hatt alle disse komplimentene og ikke jeg. Jeg er bare et "sendebud" hvis jeg kan kalle det det.
Det er utrolig sterkt for meg å lese alt dere skriver her, at Gud bruker meg til å lage sanger som taler til mennesker er nesten ufattelig for meg å forstå.
Og til dere som syns pianospillet og stemmen er fin, takk! :D
Denne sangen ble til i en periode der jeg ikke helt klarte å skjønne at jeg var verdig til å skrive sanger for Gud, lille meg liksom. jeg er ikke perfekt eller syndfri, jeg har ikke gjort noe som tilsier at jeg er verdig denne oppgaven. Jeg innså etterhvert at Gud har gjort meg verdig! Så derfor er min jobb å stille meg til disposisjon for Gud, slik at han kan produsere sanger til folket gjennom meg. Dette er utrolig spennende syns jeg. Og ingenting gjør meg gladere enn når folk kommer å sier at sangen taler til dem. Det er jo faktisk FANTASTISK. Og ja, min drøm er absolutt at folk rundt om i dette land ønsker å bruke sangene mine som lovsang i menigheten deres. Men det er en drøm som jeg ikke tørr å håpe på at kommer til å gå i oppfyllelse.
Marita og Katrine: Jeg savner dere også utrolig mye, mere enn dere aner! Er så glad i dere!
Mari: Jeg savner virkelig ditt blide åsyn også!
Elise: DU er HERLIG!!! Det er viktig for meg å skrive sanger som er ærlige, og ikke bare ord som er satt til en fin melodi! Lovsang skal komme fra hjertet! AMEN
nok en gang må jeg bare si, All ÆRE til GUD!
OG alle dere der ute som leser dette: DERE ER VERDIGE! Gud elsker dere! Gud velsigne dere alle sammen!
Eli Anne

Samuel sa...

@ Eli Anne:
For all del, å gi æren videre til Gud er viktig, men du må ikke glemme en ting som står i Bibelen;

Matt 25:40
"Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg."

Ved å gi deg ære for noe du har skrevet inspirert av Gud, så gis det ære til Gud. Derfor kan du med god samvittighet takke for de komplimenter du gis her uten å måtte føle dårlig samvittighet for at du får ære som du egentlig mener bør gis til Gud - fordi han får det gjennom deg.

Så slapp av, og nyt at du får litt cred og respekt for ditt fantastiske talent.

:)

Anonym sa...

Utrulig bra sang Eli Anne!!!
Godt å haura, merke det vert ei bønn i hjarta mitt...

Du gjer Gud stor, og hjelpe oss å huska at me kan komma til han uansett kordan me har det/føle oss. Gud e ikkje ein sint Far som teller kor mange ganger me har falt/dutte, men han er ein kjærlig Far som vil at me skal reise oss opp igjen å ta nye skritt med han!
Så la oss ikkje sitte i skammekroken i lang tid for å straffe oss sjølv, men ta imot den kjærlige nåden til Jesus med frimodighet! (Wops! haurtes veldig saligt ut, hehe.)
Stå på!
Og bra blogg, du bloggeigar :)

Helsing Lars G

Samuel sa...

@ Lars G:
Takk skal du ha :) Og bra poengtert, Eli Anne er dessverre altfor redd for komplimenter..

rockekua sa...

Lars Gunnar: Gud er en kjærlig Far, det har du helt rett i:D

Samuel: vet ikke hva jeg skal si til deg egentlig, du har vel kanskje rett. nok en gang.

Anonym sa...

hei!
Eli - gullet mitt! du er helt fantasitisk! jeg synes du skal rive deg selv litt vekk og komme på besøk hit - kanskje ett års tid eller ti;)jeg savner så vilt å høre deg synge, og ikke minst se hvordan Gud bruker deg i møte med andre, og nå spesielt gjennom sang (og vi vet jo alle hva som kan bli resultatet av en lovsang;))
du er toppen av GULL, skapt og elsket av Pappa:)

Samuel: du har ikke peiling på hvem jeg er, men etter å ha lest litt rundt på bloggen din må jeg si at det er knall kult å se hvordan du gir kontrollen til Gud. hvordan du sier ja til utfordringer du kanskje ikke helt hadde sett for deg (eks: talen på fevik) der og da. og hvordan du bare lar deg bruke. tenk, the best is yet to come! :D gleder meg til å følge tankene dine videre!

oh, ellers, det er et ord du ikke har med i fremmedordboka; serendipity - engelsk ord med tidenes beste forhistorie. :) verdt et google søk:)

Be blessed!

-ane-

Fru Irene, ho pene sa...

Eli Anne: Hører sangen om og om igjen. Skulle gjerne kunne synge den i lovsangsteamet ei gang (er lovsangsleder i menigheten min, Metodistkirka i Kr.sand) - hvis du faktisk ønsker at folk skal kunne bruke sangene dine i menigheter - så sier jeg at jeg er interessert i noter/besifring ;) Hvis det ikke er for frekt og freidig å spørre, selvsagt!

Skikkelig imponert, nok en gang! Og husk at for at Gud skal kunne bruke et menneske - så må mennesket være villig til å la seg bruke. Det er du, og det er kjempeflott å se noen av fruktene av det! :D Stå på!

Mvh. Irene

rockekua sa...

Ane: JEg savner deg også noe helt vilt... er så rart å ikke ha deg her hjemme i Grimstad! skal nok få rivd meg vekk herfra og komme på besøk en heøg i hvertfall:D
Å ja, en lovsang kan gjøre utrolig mye ;)
Det er utrolig spennende å bli brukt av Gud, det må jeg bare si!

Irene: Det er på INGEN måte frekt å spør om besifring, det skal du GJERNE få! mailer det utrolig gjerne til deg hvis jeg kan få mail adressa di:D
Jeg er utrolig takknemlig over at Gud vil bruke meg, og ser på det som en ære å kunne stille meg selv til disposisjon, virkelig!
Jeg har bare litt vanskelig for å ta i mot komplimenter for sangene jeg lager, fordi jeg mener at det er Gud som skal ha æren for det, og ikke jeg... Derfor kjenner jeg på en slags skam når jeg får for mange komplimenter, føler fokuset blir litt feil hvis du skjønner.
Men samtidig setter jeg selvfølgelig STOR pris på at folk liker det jeg lager:D
Men det blir bare en litt vanskelig situasjon for meg, fordi jeg er kun et menneske, og mennesker liker komplimenter og "soler" seg fort litt i glansen av disse. Men hva tenker Gud om det, tenker jeg? for det er jo faktisk han som legger disse sangene ned i meg. Og dermed bør han få all æren!
syns dette er veldig vanskelig...
Syns det er veldig kult om du vil bruke denne sangen i menigheten, UFATTELIG kult!

Samuel sa...

@ -Ane-:
Hei Ane. Det er kjempehyggelig å se at du liker det jeg skriver og opplever. Er helt enig i at det er deilig å kunne bli litt utfordret på hva en vanligvis gjør - og jeg merker at jeg har godt av dem også.

Gleder meg til å ha deg med på tankene mine fremover :)

@ Irene:
Jeg kan lett fungere som mellomledd for deg og Eli Anne om dere vil utveksle det forskjellige, så dere slipper å evt. slenge ut mailaddr. på bloggen. Just let me know :)

@ rockekua:
Det er så trist at du føler skam over at folk nyter sangene du skriver. Du spør hva Gud tenker? Jeg tror egentlig at Gud er litt trist over at du føler skam. Jeg tror Gud VIL at du skal nyte respekten du får av andre - og at du heller skal la dette inspirere deg til å fortsette fremfor å gjemme deg i skyggen.

Som jeg siterte tidligere;
Matt 25:40
"Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg."


Er det ikke da Gud som i effekt får æren, via deg?

Fru Irene, hun pene sa...

Samuel: Ja, takk! Det hadde jeg ikke tenkt på, men det var skikkelig greit av deg! Du er så grei, atte! :D Sleng gjerne over mailadressen min til henne! :)

Eli Anne: Tusen hjertelig takk, jeg skal gjøre mitt beste for å ikke gjøre skam på sangen din! Tror den vil "gå rett hjem" hos flere i menigheten min, ser du :) Fremdeles helt målløs over hvor dyp, vakker og ærlig den er...

Du har en gave - og Gud liker at vi bruker gavene våre - til hans ære :) Og så liker han også at vi oppmuntrer hverandre og skryter av hverandre når vi bruker det han har gitt oss. Hadde du brukt gaven din kun for å opphøye deg selv, kunne jeg kanskje skjønt tankegangen om at du føler det litt "feil" om du får all skryt, ikke Gud. Men du bruker det jo på en fantastisk måte! Hvem vet om det ikke var nettopp den sangen noen av ungdommene i Fevik kirke trengte å høre? Og alle andre som får hørt den? Løft hodet ditt - vær stolt - og fortsett å skriv til hans ære! :D

Fru Irene, ho pene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
rockekua sa...

Samuel: Jeg leser hva du skriver, men det er ikke så enkelt for meg å lese det, også forstå det sånn med en gang... så tror vi får snakke litt om det en dag vi henger i stedete for at vi snakker om det her. Du vet jo at dette er vanskelig for meg.
Kjempe fint om jeg kan få mailadressa til Irene, så skal ho få alt ho trenger for å bruke sangen i menigheten!

Irene: Når dere eventuelt synger sangen i menigheten og bruker den til Guds ære håper jeg og tror at Gud vil FRYDE seg over det:D Og jeg håper virkelig den kan tale til mange der.

Jeg sier som jeg pleier å si til Samuel, jeg leser hva du skriver og setter virkelig stor pris på det, men tror jeg har en liten vei å gå før jeg klarer å innse det i hjertet mitt! det er ofte lang vei mellom hode og hjerte!
Men jeg jobber veldig med å snu tankegangen min, og jeg kommer ikke til å slutte å skrive sanger til/for Gud. For jeg har skjeldent følt meg så nær Gud som etter jeg fikk denne gaven/oppgaven.

Men jeg har aldri vært noe flink til å si at jeg er flink, eller høre på folk som sier at jeg er flink. Og dette gjelder ikke bare sangene jeg lager, men det meste jeg driver på med(sang, spilling o.l). Derfor blir det enda vanskeligere å innse at jeg kanskje er flink til å skrive sanger for Gud, for der er det en tredjepart som skal ha æren. og fortjenner all æren mye mere enn jeg gjør... og jeg vil ikke ta æren fra han!
håper du skjønner mine håpløse tanker! Ble kanskje litt kaos det her.

Samuel sa...

@ Irene:
Hehe, no problem - it's done :)

@ rockekua:
Det kan vi heller gjøre. Bare vit at det ikke er noe galt i å bli glad og takknemlig for komplimenter, og at skam er det stikk motsatte av hva Gud ønsker du skal føle...

Anonym sa...

Eli! Så flink du er! En kjempefiiin lovsang:) Du er verdig! delig å høre på! Så har du sånn en finfin stemme i tillegg!!
Keep up the good work<3
Klemmer fra Hege Jeanett:D

rockekua sa...

Hege Jeanett: Tusen takk, det var koselig å høre at du likte den! :D All ære til Gud, han har gitt meg denne gaven og jeg vil bruke den til hans ære!
Gud har gjort oss verdige, og det er DEILIG!
Klemmer tilbake til deg!!!

Unknown sa...

Konge sang!!

rockekua sa...

Jon Arne: Takk! All ære til Gud!

Anonym sa...

Du er så flink, Eli Anne!! Du imponerer meg mer og mer du:)!
Ida

rockekua sa...

Tusen takk Ida! men dette er ikke noe jeg har gjort alene, men Gud har VIRKELIG vært med på laget:D
HAn er KONGE!

Anonym sa...

Kom over denne bloggen og må sei denne sangen traff meg i ei tid som har våre vanskelig, så takk.

om bloggen

Dette er ment å være en blogg hvor jeg skal dele mine meninger, og forhåpentligvis provosere litt :P Dersom du syns noe av det jeg skriver gir mening, eller absolutt ikke, si gjerne ifra :)

Håper jeg kan være litt ironisk, litt poetisk, litt humoristisk og litt saklig, alt etter når situasjonen krever de forskjellige tilnærmelsene :)