onsdag 27. august 2008

"Takk, du er nydelig!"

Hva er det med online communities og komplimenter?

Folk legger ut bilder av seg selv, bilder de helt sikkert er kjempefornøyde med, slik at andre skal kunne se dem. Har ingen problemer med akkurat det, eksponeringsbehov og delingsbehov er elementært hos mange mennesker, og jeg vil ikke heve meg over det behovet - jeg har jo tross alt en blogg :P

Men det jeg stiller spørsmål ved, er disse responsene på komplimenter som på alle måter virker så utrolig falske..

"Årh, ......., du er utrolig pen på dette bildet!"
"Takk. Du er nydelig selv!!!"

Altså - å fortelle et mennesket at det er vakkert i respons, er omtrent det mest tafatte som finnes, det mener jeg oppriktig. Iallefall som kommentar under sine egne bilder. Jeg har til dags dato aldri sett en slik melding som faktisk virket som om den var skrevet FOR å si til vedkommende at h*n faktisk var vakker.

Hadde noen ment det, burde man vel visselig heller skrevet en fersk kommentar på vedkommendes bilder i stedet!?

5 eksterne tanker:

Anonym sa...

Jeg er helt enig med deg. Men du kan ikke skjære alle over en kam.. Det er ikke sikkert alle tenker like langt som deg vettu ;)

Forresten, jeg syns du er nydelig vennen :)

Samuel sa...

Nååw, takk, du er nydelig selv!

;)

Elise sa...

Eg tolke detta som at ei gong når du va liden gutt hadde du et fint bilde av deg skjøl du likte kjempe godt, men ingen andre likte det. Å ette kvert som tid jekk blei du mer og mer bitter, og til slutt skreiv du detta.. Synn.. Men det går bra! Eg vedde på at bilde va kjempe fint..

Samuel sa...

Hehehe, herlig kommentar Elise :D

Nei, for all del ikje, du forstår jo ikje poenge mitt :) Eg e veldig for å skriva hyggelige kommentara t bildan a folk, d e jo kjempekoslig! Einaste eg reagere på e koss dei som fer komplimente ofte svare me "årh, takk, du e nydelig sjøl", for d virke så falskt :)

Elise sa...

hehe.. Kan ikke alltid være enig i alt. Uansett om du seie møye klokt ;)

Eg skjønte det vertfall ette litt nærmere forklaring ;)

Hilsen:
Jenta som må få det inn med teskje

om bloggen

Dette er ment å være en blogg hvor jeg skal dele mine meninger, og forhåpentligvis provosere litt :P Dersom du syns noe av det jeg skriver gir mening, eller absolutt ikke, si gjerne ifra :)

Håper jeg kan være litt ironisk, litt poetisk, litt humoristisk og litt saklig, alt etter når situasjonen krever de forskjellige tilnærmelsene :)